Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.
       

RYCHLÝ KONTAKT

Ladislav Žák
Semtínská 275
533 53 Pardubice
tel: +420 774 661 307
info@e-instalace.cz
IČ: 87117363 DIČ: CZ7603133351
výdejní místo: Langrova 11, 533 41 Lázně Bohdaneč

ZBOŽÍ V AKCI

naše cena 3 562 Kč
do košíku:
naše cena 7 132 Kč
do košíku:

NOVINKY

arr3POZOR NOVÁ OTEVÍRACÍ DOBA PROVOZOVNY V LÁZNÍCH BOHDANEČ!!!otevírací doba prodejny:   PO 8.30 -12.00 13.00 -16.00 ÚT 8.30 -12.00 13.00 -16.30 ST 8.30-12.00...

 

 

 

 

otevírací doba prodejny:

 

PO 8.30 -12.00 13.00 -16.00

ÚT 8.30 -12.00 13.00 -16.30

ST 8.30 -12.00 13.00 -16.00

ČT 8.30 -12.00 13.00 -16.30

PÁ 8.30 -12.00 13.00 -16.00

SO zavřeno

NE zavřeno

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


VŠE O ELEKTROKOLECH » HISTORIE ELEKTROKOL

ELEKTRICKÉ KOLO KUPODIVU NENÍ VYNÁLEZ 21. BA ANI 20. STOLETÍ


První jízdní kolo bylo vynalezeno Karlem Draisem v roce 1817 v Karlsruhe. Kolo s dvěma ráfky o stejném průměru a s pohonem pedály bylo poprvé sestrojeno v roce 1862 Pierrem Lallementem ve Francii. V roce 1888 pak John Dunlop vynalezl pneumatiky a řetězový pohon pro bezpečnou jízdu...

Náčrtek přihlášky patentu

Nedlouho poté, v devadesátých letech 19. století se objevují patentové přihlášky kol, které k pohonu využívají nejen šlapání, ale také elektromotor. V roce 1897, Hosea W. Libbey z amerického Bostonu sestrojil elektrické kolo (U.S. Patent 596,272) poháněné „dvojitým elektrickým motorem“, který byl umístěn ve středu osy klikové hřídele. Tento model byl v roce 1990 znovu sestrojen a imitován jako kolo Lafree spol. Giant.

 

 

Ani u nás si konstruktéři nezaháleli. Jedním z prvních kdo se zabýval elektrickým kolem, respektive „Elektrocyklem“, byl od roku 1938 Ing. H. Fügner. V prototypu z roku 1944 využíval upravené dynamo Sentuilla o výkonu 150W a napětí 24V. Na rovině kolo dosahovalo rychlosti 14 km/h a s odpojeným derivačním vinutím až 36 km/h! Olověné baterie měly kapacitu 75 Ah a dojezd na rovině až 70 Km. Váha stroje včetně baterií však byla neuvěřitelných 140 Kg.

Opravdový rozvoj zaznamenávají elektrokola až s ovládáním točivého momentu elektromotorů, který byl objeven koncem 90. let 20. století. První komerční elektrická kola se na trhu objevila v roce 1992 a již v roce 1998 je na trhu 49 různých typů elektrokol a jejich produkce roste rychlostí 8% ročně. Lze to nazvat obrozením elektrických kol, které se zrychluje se stále výkonnějšími a lehčími bateriemi. Pokud byla elektrokola před 15 lety běžně vybavena neskladnými olověnými bateriemi, dnes jsou k dispozici lehčí a cenově dostupné NiMH (paměťový efekt), Li-Ion, LiPol baterie s kapacitou dostatečnou pro ujetí až 100 kilometrů.

 

1942 - Na elektrokole na Rabi M. Fugner na cestě do Vokovic 1962 - Vzhůru Nerudovou ulicí

Za poskytnutí fotodokumentace a cenných informací o historii elektrokol 
poděkování p. Milanu Fügnerovi.